Największa społeczność w branży retail świętuje 2 urodziny

Ponad 800 tysięcy fanów, 100 tysięcy komentarzy i niemal pół miliona zarejestrowanych aktywności – to bilans 2 lat obecności sieci Lidl na Facebooku. Przez ten czas udało się zbudować wokół Lidla największą i najbardziej aktywną społeczność wśród sieci handlowych w Polsce.
Fanpage od momentu powstania wyznacza standardy obsługi i komunikowania się w branży retail wykorzystując możliwości, jakie stwarzają nowe media. Stawia bowiem nie tylko na kontent produktowy, ale także na edukację kulinarną swoich fanów oraz budowanie relacji z liderami opinii.

O popularności Facebooka nikogo zapewniać nie trzeba. Portal ten zrewolucjonizował Internet, świat mediów i komunikowania się. Niekwestionowanym liderem social media wśród sieci handlowych obecnych w Polsce jest Lidl, którego facebookowy profil śledzi ponad 820 tys. Internautów. Fanpage znalazł się też między innymi w pierwszej piątce rankingu Socialbakers w kategorii Socially Devoted . To standard określający najlepsze firmy na Facebooku w zakresie Social Customer Care (obsługi klienta w mediach społecznościowych).

Marka, która słucha fanów

Fani Lidla mieli do tej pory możliwość m.in. czatowania z szefami kuchni Lidla, wybierania promocji na ulubione produkty, a nawet otwierania wybranych sklepów w środku nocy. To właśnie od tej akcji – Wielka Noc Okazji dla Facebookowiczów, popularność fanpage’a Lidla zaczęła znacząco rosnąć. Niemal stutysięczne wówczas (czerwiec 2012) grono fanów Lidla na Facebooku głosowało na sklepy, w których następnie sieć zorganizowała wyjątkowe nocne zakupy. To nie jedyna akcja, podczas której marka komunikację z fanami przełożyła na realne działania. Lidl uważnie słucha tego, co mają do powiedzenia klienci oraz reaguje na ich sugestie i opinie wprowadzając ciągłe zmiany w ofercie – np. głosowanie na kolejny tydzień tematyczny czy promocje na produkty, które wybrali fani. Marka umożliwia też kontakt
z kulinarnymi autorytetami – każdy fan Lidla podczas organizowanych czatów może zadać pytanie Pascalowi Brodnickiemu, Karolowi Okrasie, czy Pawłowi Małeckiemu. Co ciekawe, Facebook jest również nowoczesną formą zbierania insightów konsumenckich, które pozwalają na szybkie reagowanie na zmieniające się trendy.

“Zainteresowanie internautów i ich liczne komentarze są dla nas nie tylko źródłem satysfakcji, ale przede wszystkim inspiracji i wiedzy o potrzebach naszych Klientów. Taka forma dialogu jest dla nas niezwykle cenna i dzięki niej staramy się ulepszać zarówno naszą ofertę, jak i jakość usług”” &#8211