Polski hokej walczy o popularność

Polski Związek Hokeja na Lodzie nawiązał współpracę z firmą Benhauer specjalizującą się w marketingu internetowym, której celem jest promocja hokeja na lodzie w Polsce. Większość działań będzie prowadzona w sieciach społecznościowych. Do współpracy zostaną zaproszone również polskie kluby hokejowe.
W Polsce mamy około 3000 osób regularnie uprawiających hokej na lodzie. Wśród nich jest także ponad 300 kobiet, które czynią spore postępy na arenie międzynarodowej. W tym roku reprezentacja Polski kobiet po raz pierwszy wystąpiła na mistrzostwach świata i w swoim debiucie od razu awansowała do wyższej grupy.

W krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie hokej jest na szczycie popularności sportów. W Niemczech na mecze hokejowe regularnie przychodzi po kilkanaście tysięcy osób.

W Polsce hokej jest popularny w kilkunastu ośrodkach miejskich, w szczególności na południu Polski, a na mecze przychodzi średnio po 1000 osób.

– “Hokej na lodzie ma wszelkie przesłanki do tego, aby stać się dyscypliną masową. Do tego potrzeba jednak – oprócz emocjonujących widowisk sportowych – korzystania z nowych metod pozyskiwania kibiców. Trudno wyobrazić sobie aktualnie coś bardziej masowego niż Internet i tworzące się w nim społeczności.””&#8211