Raport Interaktywnie.com: Wideo w internecie

W Polsce nie ma praktycznie internauty, który nie styka się z internetowymi filmami. Czterech na pięciu wideo w sieci ogląda regularnie, a prawie połowa gotowa jest za takie oglądanie zapłacić. Rosnąca popularność przyciąga reklamodawców. Bo reklama jest tu wyjątkowo skuteczna – pisze Interaktywnie.com w nowym raporcie.
Grono konsumentów treści filmowych rośnie błyskawicznie. Rok wcześniej grupa ta wynosiła dwie trzecie użytkowników sieci. Obecnie aż czterech na pięciu polskich internautów deklaruje, że regularnie korzysta z sieci do oglądania materiałów wideo. Styczność z tego typu treściami – licząc również kontakty sporadyczne – już w ubiegłym roku miało 95 procent użytkowników sieci w Polsce. Czyli praktycznie wszyscy.

Nic w tym jednak dziwnego, jeśli weźmie się pod uwagę, jak błyskawicznie zmienia się dostępność i liczba publikowanych w sieci materiałów filmowych. Tylko tych legalnych, polskojęzycznych i profesjonalnie przygotowanych jest dziś przeszło 115 tysięcy. O łącznej długości przekraczającej 28 tysięcy godzin.

Warto też zaznaczyć, że branży internetowego wideo udało się przełamać stereotyp, mówiący o tym że polscy internauci nie lubią i nie chcą płacić za treści. I to przełamać spektakularnie, bo okazuje się, że aż 44 procent konsumentów treści filmowych w sieci deklaruje, że przynajmniej raz w życiu sięgnęło do kieszeni, by uzyskać dostęp do interesującego ich materiału. To bardzo dobry wynik. Lepszy o 7 punktów procentowych od tego, jaki deklarowaliśmy jeszcze rok temu.

Co – zdaniem przedstawicieli branży – było najważniejszym wydarzeniem z ich perspektywy w ciągu ostatniego roku?

– “Nie można nie wspomnieć o tym, że w grudniu 2011 roku YouTube prześcignął zasięgiem największy portal horyzontalny Onet.pl i tym samym stał się drugim największym serwisem według Megapanel PBI Gemius, zaraz po wyszukiwarce Google. Jest to o tyle znaczące wydarzenie, że pokazuje, jak ważne w polskim internecie jest wideo online”” – mówi Interaktywnie.com Ewelina Chodzińska, interaction manager firmy MEC.

– “”Druga sprawa to debata wokół ACTA, praw autorskich i legalności, dzięki której temat wypłynął na szerokie wody i dotarł do świadomości wielu naszych rodaków”” – ocenia Olgierd Cygan, CEO/managing partner w firmie Digital One. – Ale nie tylko, gdyż pokazał, na ile skomplikowaną materią mamy do czynienia i rozpoczął, miejmy nadzieję, proces dostosowania zagadnienia do obecnych realiów.

Pobierz za darmo pełny raport Interaktywnie.com – Wideo w internecie [PDF]
=========================================================
http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-wideo-w-internecie-23700